כל מה שרציתם לדעת על תסמונת התעלה הקרפלית

יכול מאוד להיות כי זוהי הפעם הראשונה שאתם שומעים על תסמונת התעלה הקרפלית. אומנם התסמונת הזאת היא לא תסמונת שכיחה, אך עדיין היא יכולה להתרחש לכל אחד. חשוב מאוד לדעת מה עושים על מנת להתמודד איתה, וגם מאיזה סיבה היא עלולה להיגרם. בכל זאת מדובר על מצב רפואי לא אידיאלי, כזה שיכול במידה מסוימת גם לשבש את איכות החיים. אז מה אתם צריכים לדעת על התסמונת הזאת? שאלנו את ד"ר אריה שטבון, מומחה כף יד.

מהי תסמונת התעלה הקרפלית?

תסמונת התעלה הקרפלית היא תסמונת שבאה לידיי ביטוי באמצעות לחץ של העצב המדיאני באזור שורש כף היד. העצב הזה הוא אחד משלושת העצבים המרכזיים בשורש כף היד. כתוצאה מכך ניתן להרגיש תחושה של נימול בכף היד, דבר שיכול לפגוע גם בתפקוד. במקרים של תחושות מוזרות בכף היד ישנו צורך לפנות לרופא מוסמך על מנת להבין לעומק מה בדיוק קורה. הרי כפות הידיים הם חלק בלתי נפרד מהתפקוד היומיומי שלנו.

ממה יכולה להיגרם התסמונת?

נדגיש כי לרוב כמעט ולא ניתן למנוע את התסמונת, היא פשוט תופיע ללא כל הכנה מוקדמת. היא יכולה להגיע בגלל נטייה גנטית מסוימת, מכה או חבלה באזור כף היד, דלקת פרקים, גיל המעבר, היריון והרשימה עוד ארוכה. המשמעות היא שקשה מאוד להבטיח כי הבעיה הזאת לא תופיע. אך אם היא מופיעה ישנו צורך להבין כיצד כדאי להתמודד איתה.

כיצד נהוג לטפל במצב הזה?

האפשרות הראשונה היא לבצע ניתוח שאמור להחזיר את המצב לקדמותו. אך ברוב המקרים מדובר על האפשרות האחרונה שנמצאת בסל האפשרויות. רוב הרופאים ימליצו למצות את כל האפשרויות האחרות שהן אינן אפשרויות כירורגיות. אפשרות נוספת היא לקבע את היד עם סד מיוחד שאמור להפחית את התזוזה. כך יהיה בתוך זמן מסוים לראות שיפור מבחינת התחושה הכללית.

כמה זמן נמשכת תסמונת התעלה הקרפלית?

אף רופא לא יכול להעריך מראש כמה זמן יכולה להימשך התסמונת הזאת. יש כאלה שמספרים כי התסמונת עברה להם תוך מספר ימים, ויש כאלה שמספרים כי היא נמשכה שבועות. באופן עקרוני תסמונת התעלה הקרפלית יכולה גם להימשך במשך שנים, אך זה מאוד נדיר. הכי חשוב מבחינתכם יהיה לבחור בשיטת הטיפול הנכונה על מנת לזרז את תקופת ההחלמה. אם תנסו להתעלם מהמצב, אתם רק עלולים לסבך את עצמכם יותר. 

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *