היסטרוסקופיה אבחנתית

היסטרוסקופיה משמעותה מבט אל תוך הרחם באמצעות שידור צורת הרחם כתוצאה מהכנסת סיב שבקצהו מצלמה. מטרת ההיסטרוסקופיה היא לאתר בעיות שונות כמו: הפלות חוזרות, קושי להרות ועוד'.

ד"ר גדי בן שטרית הוא רופא נשים מומחה, בעל ניסיון רב בהיסטרוסקופיה אבחנתית יסייע לכן לאבחן את הבעיה ומקורה בצורה המדויקת והמקצועית ביותר. 

מהלך הבדיקה

הרופא מחדיר דרך הנרתיק סיב הכולל תמיסת מים ומצלמה זעירה בקצהו. תמיסת המים מאפשרת את הרחבת הרחם, מה שמסייע לרופא להבין את צורת הרחם, להתבונן במבנה המשודר על גבי מסך ולאבחן בעיות שונות.

הבדיקה אינה אורכת זמן רב, ואורכה בדרך כלל עומד על חצי שעה.

מטרת הבדיקה

לבדיקה זו מטרות רבות ושונות. בין מטרותיה ניתן למנות:

-בירור הגורם לחוסר פוריות

-בדיקה זו מומלצת בטרם מתחילים לבצע הליך הפריה חוץ גופית

-בעת חשש לשארית שליה או הריון

-בירור הגורם להפלות חוזרות ונשנות

-בירור הגורם לווסת הכרוכה בדימום מאסיבי או ווסת שאינה סדירה

–בירור צורת רחם חריגה

-הידבקויות בתוך חלל הרחם

–בירור תגליות שגולו על ידי בדיקת אולטרסאונד, גרידה או צילום. 

-בירור הגורמים לרירית עבה 

האם הבדיקה כואבת?

לא. רוב הנשים המבצעות את הבדיקה בדרך כלל לא חשות כאב ואף ישנן כאלה שלא מרגישות את הבדיקה כלל. תיתכן תחושת חוסר נוחות בבטן התחתונה או כאבים הדומים לכאבי מחזור למשך זמן קצר . לאור כך, רוב הנשים מבצעות את הבדיקה ללא הרדמה, על אף שישנם בתי חולים בהם ניתן לבצע את הבדיקה תוך הרדמה כללית. 

מה נדרש לעשות לפני ביצוע הבדיקה?

הצורך בבדיקה נקבע בדרך כלל על ידי גניקולוג מומחה. הגניקולוג יזמין אותך ליעוץ רפואי לאחר בחינת התיק הרפואי שלך, יערוך לך בדיקה ויחליט האם את זקוקה לבדיקת היסטרוסקופיה.

הגניקולוג יסביר לך על מהלך הבדיקה, מתחילתה ועד סופה ועל סיבוכים קיימים אפשריים. חשוב לזכור שאף שמדובר בבדיקה בטוחה בעלת שיעור סיכון נמוך, מדובר בהליך פולשני ולכן חשוב שתבחרי גניקולוג מומחה ובעל ניסיון. 

כיצד לבחור רופא מטפל?

לא כל רופא המציג לכם תעודה מקצועי ומיומן. רופא מטפל מקצועי מודע לחשיבות איכות הציוד ולכן רוב הרופאים המומחים, מחזיקים במרפאתם ציוד עדכני, מתקדם ומקצועי.בטרם אתם מחליטים על הרופא המטפל, קפצו לביקור במרפאה ושאלו אודות המכשור, כמה הוא מקצועי ועד כמה עדכני. מידע זה עלול להוות עבורכם אינדיקציה לרמת מקצועיות המרפאה.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *