פודיאטריה

תחום הפודיאטריה נוגע בבעיות שונות הקשורות לכפות הרגליים ולקרסול. ציפורן חודרנית, פטרת הציפורן וכף רגל סוכרתית הן דוגמא לבעיות שכיחות במיוחד בתחום זה, לדברי הפודיאטרים. 

רוצים לדעת יותר על בעיות נפוצות אלה? המאמר הבא בדיוק בשבילכם

ציפורן חודרנית

סיבות שונות להיווצרותה של ציפורן חודרנית, כאשר הסיבה השכיחה ביותר היא גזירת ציפורן לקויה הגורמת לציפורן לצמוח אל תוך העור הסובב את הציפורן, ומכאן הדרך לכאבים, נפיחות ואף לזיהום במקרה של הזנחת טיפול ראוי, קצרה. 

בתחילה, הסובל מציפורן חודרנית מתלונן על כאבים ונפיחות נסבלים, וכאשר לא מטפלים בכך בזמן עלולות להיווצר בעיות מורכבות יותר כמו מוגלה או דימום, העלולות להפריע בצורה משמעותית לתפקודו של האדם.

טיפול בציפורן חודרנית במצב התחלתי יהיה בעיקר טיפול שמרני, למשל: השרייה של כף הרגל במים חמים כמה פעמים ביום, נעילה של נעליים נוחות, משככי כאבים שונים ועוד'. ציפורן חודרנית במצב מתקדם יותר שאינה מגיבה לטיפולים השמרניים עשויה להוביל לצורך בהתערבות ניתוחית.

רגל סוכרתית

כל מחלה טומנת בתוכה סיבוכים אפשריים. סיבוך משמעותי ונפוץ יחסית של מחלת הסכרת הינו רגל סוכרתית. 

כף רגל סוכרתית הינה כף רגל בעלת פצעים שונים הדרושים טיפול. אי טיפול ראוי ובזמן הנכון עלול לגרום למצב קשה יותר המצריך קטיעה של הגפה הנגועה.

לאור כך, על הסובלים ממחלת הסכרת להקפיד על איזון של רמת הסוכר ובכל חשד, ולו הקטן ביותר לכף רגל סוכרתית, יש לפנות מיד להערכת מצב אצל פודיאטור.

פטרת הציפורניים

פטרת הציפורניים נראית כנגע על גבי ציפורני הרגל או כף היד העשוי לנבוע מפטרייה מסוימת מתוך כמה סוגי פטריות אפשריות. 

היפרדות של הציפורן, שינויי צבע  ועיוות של צורתה בדרך כלל מהווים סימנים מקדימים אפשריים למצב של פטרת הציפורניים.

במרבית המקרים, ובפרט אצל נשים, פטרת הציפורניים מהווה מטרד אסתטי מאשר בריאותי. חשוב להתמיד בטיפול, שלרוב כולל: הקפדה על כפות רגליים יבשות, היגיינה, מריחת משחות שונות ונעילת נעליים נוחות ופתוחות שיאפשרו לרגל להתאוורר. 

ישנן אוכלוסיות מסוימות עבורן בעיית פטרת הציפורניים דורשת מעקב רפואי, כמו:  אנשים בעלי סכרת, מערכת חיסון בעייתית והפרעות בזרימת אדם.

בקרב הסובלים מבעיות רקע אלו, עלולה פטרת הציפורניים להוביל לעור פגוע המאפשר כניסת חיידקים מזהמים נוספים.אז אם אתם סובלים מכאבים בכף הרגל, אל תבזבזו זמן יקר ופנו עוד היום לד"ר דניאל וייס– פודיאטור מומחה ובעל ניסיון מקצועי לבעיות שונות בכף הרגל, והרוויחו בריאות לצד איכות חיים.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *