מה אנו צריכים לדעת על השכרת מרפאות?

יש הרבה טענות על מערכת הרפואה בישראל כמו למשל שיש מעט מדי רופאים, מעט מדי בתי חולים ומעט מדי מיטות אשפוז. אך בסופו של יום אי אפשר להתעלם מהנתונים כאשר הנתון החשוב ביותר הוא העובדה כי תוחלת החיים בישראל היא בין הגבוהות בעולם ואין ספק שזה נובע מהמערכת הרפואית בישראל שהינה ברמה גבוהה מאוד.

כאשר אנו מדברים על מערכת רפואית אנו צריכים להתייחס להרבה מאוד נושאים, אחד מהם ולמעשה בין החשובים שבהם הוא המרפאות בהן עושים טיפולים. מרפאה חייבת להיות נגישה, איכותית וטובה בכדי שהחולים ירגישו בה בנוח. ככל שהמרפאה תהיה יותר מזמינה כך יהיה יותר נעים בה וזה נתון חשוב ביותר. כיום רוב המרפאות הינן בשכירות ולא בבעלות של קופות החולים או של הרופאים המטפלים ולכן יש חשיבות לנושא של השכרת מרפאות ויש להתייחס אליו בהרחבה.

מדוע הנושא של השכרת מרפאה צריך לעניין את החולה?

אז מדוע השכרת מרפאה צריכה לעניין את האיש בקצה, כלומר את החולה או המטופל במרפאה? אם כן אתם חייבים להבין שאם השכירות של המרפאה תהיה בשמיים לא יישאר כסף לתת למטופלים טיפול איכותי ומקצועי.

לא רק זאת אלא שאם התנאים במרפאה עקב שכירות גבוהה לא טובים אנו נהיה בבעיה קשה. לא נגזים אם נאמר כי הגיע הזמן שהמדינה תפקח על דמי השכירות שמשלמות מרפאות וזאת בכדי להבטיח כי הציבור לא יפגע עקב דמי שכירות גבוהים מדי. יש אנשים אשר מנסים לנצל את קופות החולים או את הרופאים ששוכרים מרפאות ומגמה זו חייבת להיפסק תכף ומיד אם מערכת הרפואה בישראל חשובה לנו.

כיצד נקבעת עלות השכירות של מרפאה?

כאשר באים לקבוע דמי שכירות של מרפאה בוחנים נושאים רבים. כך לדוגמא השכרת מרפאות בתל אביב תהיה עם דמי שכירות יותר גבוהים מאשר השכרה של מרפאה בצפון הרחוק. לצד זאת יש לקחת בחשבון גם את גודל המרפאה וככל שהיא תהיה יותר גדולה כך דמי השכירות יהיו יותר גבוהים. יש גם לציין כי נתון נוסף שמשפיע על השכירות זה השאלה עד כמה המרפאה ממוקמת במרכז העיר. 

ככל שהמרפאה יותר קרובה למרכז העיר כך עלויות השכירות שלה תהיינה יותר גבוהות. שאלה נוספת שמשפיעה על דמי השכירות זה הנושא השל ריהוט והאם המרפאה מגיעה עם ריהוט או שמא השוכר צריך לרהט את המרפאה לבד.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *