האם ניתוחים להחלפות מפרקים מסוכנים?

כאשר אנו עושים משהו אנו חייבים להבטיח כי הוא בטוח לחלוטין. יש דברים אשר ברור כי הם מסוכנים כמו נסיעה בשכרות או קפיצה ממקום גבוה. אך יש דברים אשר פחות ברור אם הם מסוכנים כמו למשל ניתוח רפואי. על רקע זה עולה השאלה האם ניתוח להחלפת מפרקים הוא מסוכן או לא?

אם כן יש לציין כי ב-99% מהמקרים ניתוח להחלפת מפרק ואין זה משנה אם זוהי החלפת ברך או ירך הוא לא מסוכן. הרפואה היום היא כל כך מתקדמת וכל כך טובה עד שהסיכון מניתוח כזה שואף לאפס. כמובן שיש משמעות לשאלה מי הרופא המטפל בכם וככל שהוא יותר טוב כך הסיכון מן הניתוח יורד ולכן אתם חייבים לשים לב מי הרופא שלכם ולא להתפשר על נקודה זו לעולם.

האם כדאי לבצע את הניתוח בחו"ל?

עולה השאלה האם כדאי לנו לבצע את הניתוח של החלפת מפרק בחו"ל? אם כן אנו חייבים לציין כי הרפואה בארץ נחשבת לבין הטובות בעולם בטח הרפואה הפרטית ולכן האופציה של חו"ל לא צריכה להיות על השולחן. עליכם לדעת כי כיום ברפואה הפרטית אין בעיה של זמנים ויש תורים רבים ולכן אין צורך לנסוע לחו"ל.

לא רק זאת אלא שניתוח בחו"ל יהיה הרבה יותר יקר מאשר ניתוח בארץ וזאת מכיוון שאנו צריכים להוציא כסף על מלונות, טיסות, אוכל ועוד. לבסוף, תארו לכם כי יש תקלה בניתוח ואתם מגלים אותה רק כאשר אתם חוזרים לארץ, מי יטפל בבעיה? ואיך תצרו קשר עם המנתח בחו"ל?

מדוע כדאי לבצע פיזיותרפיה לפני שאני בוחר בניתוח?

עליכם לדעת כי ניתוח החלפת מפרק ירך או ברך הוא ניתוח לא מסוכן ובטוח מאוד ובכל זאת כדאי לכם לדחות כל ניתוח מכיוון שזה לא קל להתאושש מן הניתוח. לכן אם אתם רוצים לבצע את הניתוח כדאי לכם לנסות ולבצע פיזיותרפיה לפני כן. 

עליכם לדעת כי פיזיותרפיה יכולה לסייע לכם מאוד ולכן כדאי לחשוב על האופציה הזאת. היה והפיזיותרפיה לא עובדת והמצב שלכם לא משתפר לכו לרופא שלכם והתחילו לברר על האופציה של ניתוח להחלפת מפרק. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא לבצע ניתוח שאין לו סיבה ולכן כדאי למצות את כל האופציות האחרות לפני שאנו בוחרים לבצע ניתוח.

כואב לכם לאחר הניתוח? שימו לב אילו כדורים נגד כאב אתם מקבלים

יכול להיות שלאחר הניתוח יכאב לכם ובמקרה כזה ההמלצה שלנו אליכם היא לא לקחת משככי כאבים חזקים מכיוון שאתם יכולים להתמכר אליהם. התייעצו עם הרופא המטפל בכם ושאלו אותו על הכדורים הממכרים בכדי שכל המידע יהיה לפניכם וכך תוכלו להחלים מן הניתוח בצורה הטובה ביותר מבלי שתחששו שאתם הולכים להתמכר לכדורים לא בריאים.המאמר בשיתוף ד"ר אריאל פורמן.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *